« Музика – уява – фантазія – казка – творчість – ось доріжка, йдучи якою дитина розвиває свої духовні сили».

Василь Сухомлинський

Музичний керівник - Ляшенко Валентина Іванівна/Files/images/vesna_2016/DSC_0030---.png


/Files/images/7360.gif

Мета діяльності музичного керівника у ДНЗ:

  1. Розвивати музичні здібності дітей(музикальність, музичну пам’ять, слух, уяву, відчуття ритму)
  2. Сприяти розширенню уяви про навколишній світ.
  3. Вчити дітей емоційно реагувати на музику.
  4. Виховувати здатність сприймати, відчувати і розуміти музичний твір, розвивати творчі здібності дошкільнят.
  5. Виховувати любов до мистецтва.
  6. Пробуджувати творчу активність.

Основні завдання музичного керівника:

  1. Навчити дітей необхідним вокально-хоровим навичкам.
  2. Виразно і емоційно передавати настрій і характер пісень.
  3. Навчити правильно брати дихання, інтонувати мелодію.
  4. Виконувати основні музично-ритмічні рухи.
  5. Ритмічно грати на музичних інструментах, імпровізувати, фантазувати.
  6. Відчувати і розуміти музику.
  7. Розвивати музикальність( розвивати слух, пам’ять, мислення )
  8. Ознайомити дітей з нотною грамотою.
  9. Викликати бажання рухатися під музику.
  10. Заохочувати і зацікавлювати дітей до музичного мистецтва.

РОЛЬ МУЗИКИ У ЖИТТІ ДИТЯЧОГО САДКА

Музичне виховання дошкільнят здійснюється не тільки під час занять, свят, розваг, але і в години дозвілля, самостійних ігор, під час прогулянок, ранкової гімнастики і т. д.
Включення музики в повсякденне життя дітей в умовах дитячого садка повинно визначатися умілим та чітким керівництвом вихователя, який, враховуючи цілі та завдання виховання, а також схильності, інтереси дітей та їх можливості, самостійно і за допомогою музичного керівника підбирає музичний репертуар, припускаючи включення його в різноманітні моменти життя дитини.

Свята, розваги

в ДНЗ "Ялинка" на 2023-2024 навчальний рік

ЗМІСТ РОБОТИ

Термін

Відповідальний

1.

Спортивна розвага « В ігри граємо охоче-грає хто із ким захоче»

Вересень

Вихователь А.Ф.Хоменко,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

2.

Розвага: «Ми з каштанчиками грали, півнику допомагали»

листопад

Муз.керівник В.І.Ляшенко

Вихователь Т.Г.Тимченко

3.

Свято: «Осінь - чарівниця до себе нас кличе »

23 Жовтеня

Вихователь Т.О.Чайка,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

4.

Свято: «Хай, в серці кожної дитини живе любов до України»

25 жовтня

Вихователь А.Ф.Хоменко,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

5.

Розвага: «Запрошуємо діточок, гайда в казку «Колобок»

Листопад

Муз.керівник В.І.Ляшенко

6.

Свято: «Золотава осінь!»

Листопад

Муз.керівник В.І.Ляшенко

Вихователь Т.Г.Тимченко

7.

Розвага: «Намисто».

Листопад

Вихователь Т.О.Чайка

Муз.керівник В.І.Ляшенко

8.

Розвага:«Дідусь Миколай - до нас завітай».

Грудень

Вихователі груп А.Ф.Хоменко,Т.О.Чайка,

Т.Г.Тимченко

Муз.керівник В.І.Ляшенко

9.

Розвага: «Новорічне диво».

Грудень

Муз.керівник В.І.Ляшенко

Вихователь Т.Г.Тимченко

6.

Свято: «Принесе зима ялинку, дітворі в кожну хатинку».

грудень

Вихователь А.Ф. Хоменко

Муз.керівник В.І.Ляшенко

7.

Казковий карнавал «Ялинка - краса, дива нам принесла» (новорічне свято)

січень

вихователі,

музкерівник

8.

Розвага «Україна колядує - колядує вся земля»

січень

Вихователі груп Т.О. Чайка,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

9.

Стрітення. (Спортивна розвага)

Лютий

Вихователі груп А.Ф.Хоменко,Т.О.Чайка,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

10.

Свято : «Садок вишневий коло хати» (Шевченківські дні)

Березень

Вихователь Т.О.ЧайкаА.Ф.Хоменко ,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

11.

Родинне свято: «Козацькі забави»

Березень

Вихователь А.Ф.Хоменко ,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

12.

Cвято : « Наймиліша моя мама»

Т.Г.Тимченко,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

13.

Свято:«Весна і жінка»

Березень

Вихователь Т.О.Чайка

Муз.керівник В.І.Ляшенко

14.

"Світле свято Великодня"

Квітень

Вихователь М.Г. Тимченко

Муз.керівник В.І.Ляшенко

15.

Випускний бал.

Травень

музкерівник Ляшенко В.І., вихователь Чайка Т.О.

16.

День іменинника

щомісячно

Вихователі груп А.Ф.Хоменко,Т
О.Чайка,

Т.Г.Тимченко,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

17.

Випускний бал.

червень

музкерівник

18.

Фізкультурні свята.

3 рази на рік

музкерівник

19.

День здоров’я.

щомісячно

Вихователі груп А.Ф.Хоменко,Т.О.Чайка,

Т.Г.Тимченко,

Муз.керівник В.І.Ляшенко

20.

Розваги за планом:

  • ляльковий театр;
  • драматизація;
  • концерт старших дітей;
  • тематичні розваги.

1 раз у квартал

Муз.керівник В.І.Ляшенко

21.

День відкритих дверей.

Вересень 2023р.

Квітень 2024

вихователі, музкерівник

Якщо ви соромитеся свого співу, робіть це, коли ви наодинці з малюком (діти - поблажливі й вдячні слухачі). Співайте немовляті із самого його народження. Що співати? Краще - дитячі пісеньки, традиційний репертуар яких дуже багатий. Якщо ви не пам"ятаєте жодної пісні, знайдіть касету або компакт-диск і слухайте їх доти, поки не запам'ятаєте слова. Як співати? Виберіть пісню, яка вам найбільше до вподоби, і співайте її дитині на сон прийдешній з словами і без слів. Не забувайте, що слова - лише доповнення до музики.

Ксилофон. Купіть правильно настроєний ксилофон. Чому саме ксилофон? Тому що це єдиний інструмент, водночас і мелодійний, і ударний, який не розладнується з часом. Грайте на ньому музичну фразу за фразою, але не співайте. Потім зіграйте першу фразу й проспівайте її, називаючи відповідні ноти, наприклад "до", "ре", "мі", "до" або в іншій послідовності. Якщо відчуваєте, що фальшуєте, то не треба співати, краще говоріть. Грайте не окремі звуки, які, по суті, еквівалентні окремим літерам, а короткі музичні фрази, що є своєрідними музичними словами. Можна програти малюкові гаму, послідовно вдаряючи по клавішах в нижньому ряді; аккорд - послідовність через одну клавішу нижнього ряду; хроматичну гамму, озвучуючи по черзі всі клавіші нижнього та верхнього рядів та інші варіанти послідовностей. Головне, щоб це був не окремий звук, а їх певне сполучення, послідовність. Записи. Давайте дітям можливість слухати музику. Добре було б придбати для цього аудіопристрій. Записуйте різну музику, привчаючи вуха малюків до різних жанрів класичної музики різних періодів, джазу, популярних естрадних пісень, народної музики, звучання простих і складних, симфонічних, народних і сучасних електронних музичних інструментів.

Використовуйте різні види сприймання музики на слух. Розрізняють три виді музичного сприймання: пасивне, коли дитина чує звук радіо, але зайнята іншим; частково активне - малюк слухає і водночас думає про щось своє: музика в цьому разі є для нього джерелом емоційного стану, натхнення; і, нарешті, активне, коли дитина намагається виконувати ту чи іншу пісеньку, співає уривки з неї, помічає, коли співають неправильно. Зрозуміло, саме останній вид сприймання музики слід розвивати, оскільки ніякий інструмент не замінить дитині переживання безпосередньої участі в творенні музичних звуків за допомогою власного голосу, власних відчуттів.

Дитина починає співати. Не хвилюйтеся, якщо цей момент буде дещо відстрочений. Малюк має багато разів почути ту саму пісеньку (якщо можливо, у вокальному та інструментальному варіантах), перш ніж сам її заспіває. Важливо, щоб у його пам'яті відклалося правильне звучання, інакше він не відчує відмінності між правильним варіантом та своїм власним невпевненим, з багатьма помилками виконанням. Не примушуйте дитину співати. І водночас підтримайте її, коли вона сама почне співати, заохочуйте її.

Імпровізація. Звичку до імпровізаціі доцільно виробляти змалечку. Не обмежуйтеся виконанням пісень, придумуйте музичні фрази, музичні інтонації самі. Не треба бути композитором, щоб скласти якийсь простий мотив. Спробуйте проспівати те, що ви мали сказати дитині. Вона буде у захваті; крім того, ви подасте чудовий приклад. Похваліть дитину, яка відповість вам так само. Самі складайте й римуйте слова, добирайте до них різноманітні виразні музичні інтонації. Через якийсь час дитина вибере те, що їй захочеться повторити за вами.

Голосові вправи. Зобразіть звук сирени, тобто на одному диханні спустіться до нижньої межі вашого діапазону, потім підніміться до верхньої. Запропонуйте дитині керувати вами: коли вона піднімає руку, ви підвищуєте висоту звука, а коли опускає - знижуєте. Гра дуже подобається малятам. Потім поміняйтеся ролями: малюк зображає сирену, а ви керуєте ним. Імітуйте сирену пожежників, заводський гудок, сирену поліцейської машини тощо. Зрештою, звук сирени можна придумати самостійно.

Домашній театр. Читайте й розігруйте казки за ролями. Хай дитина озвучує різних персонажів і голосом передає їхній характер: комарик говорить тонюсіньким голоском, Баба Яга - грубим і низьким, лисичка промовляє ласкаво, розтягуючи голосні тощо.

Не розбуди ляльку. Покладіть ляльку в ліжечко, скажіть малюку, що вона втомилася й заснула, а вам треба прибрати іграшки, але дуже тихо, щоб не розбудити ляльку. Попросіть дитину все робити й розмовляти тихо, але не пошепки.

Голоси різного тембру. Поговоріть з дитиною на цю тему. Коли звучить по радіо пісня, запитайте, що вона думає про голос співака, чи подобається, чи схожий цей голос на ваш, у чому відмінність тощо. Порівнюйте голоси різних співаків. Хай дитина знає про різні тембри голосу й відчуває їх. Коментуйте відповіді малюка і відзначайте правильні. Важливо, щоб дитина знала: їй щось вдається і ви це помічаєте.

Поради до святкового ранку

Мамо, у нас завтра святковий ранок!
Шановні батьки! Для вас це лише чергові турботи, а для вашої дитини – важлива подія.
Наші поради:

  1. Потурбуйтеся про костюм. Зробіть його самі, купіть або візьміть на прокат. Головне, щоб костюм подобався дитині і був зручний для неї. Потурбуйтеся і про взуття. Воно має бути не тільки гарним, але і зручним для вашої дитини.
  2. Розплануйте свій час так, щоб побувати на святі. Прийдіть за 30 хвилин до початку, щоб встигнути переодягти дитину. Якщо у вас не буде часу прийти вчасно, попередьте про це вихователів, а костюм принесіть заздалегідь.
  3. Подбайте про гарний настрій дитини. Будьте уважні до дитини і терплячі. Гарний настрій
  4. Віднесіться до святкового ранку серйозно. Поцікавтеся у вихователя, на яке число назначене свято, і починайте підготовку.
  5. дитини перед ранком – запорука успішного виступу на святі
Кiлькiсть переглядiв: 1066

Коментарi