Художньо-естетичний напрямок освітньо-виховного процесу дошкільного навчального закладу «Ялинка» обраний не випадково. Продуктивна діяльність в художній практиці – завжди творчість. Надаючи дитині можливість поглиблено займатись художньо-естетичною діяльністю у взаємодії з однолітками і дорослими, ми вирішуємо не тільки завдання художнього виховання та освіти, а й розвиваємо інтелектуальний та творчий потенціал дитини.

Художньо-естетичний розвиток, на нашу думку, має допомогти остаточно відмовитись від методик "дозволено - заборонено" та впроваджувати педагогіку стосунків, розвивати творчі здібності дошкільників: музичні, театральні, образотворчі, хореографічні.

Гурток "Радість творчості" працює за парціальною програмою з художньо-естетичного напряму. Основна увага гуртка акцентована на виявленні та розвитку художніх і творчих здібностей дітей. Також пропонуються широкі можливості для формування пізнавальної, соціально-моральної, комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку.

Гурток відвідує 12 чоловік.

Керівник гуртка Дерій Зінаїда Олегівна

Для організації освітньої діяльності педагогічним колективом використовується парціальна програма художньо – естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку «Радість творчості» Р.М.Борщ, Д.В.Самойлик. – Тернопіль: Мандривець, 2013, яка забезпечує можливість реалізації варіантної складової Базового компонента дошкільної освіти.







Програма «Радість творчості» виявляє:

-збереження та розвиток творчого й особистого потенціалу дитини.

-розвиває емоційно - естетичне сприймання, ціннісне ставлення до краси навколишнього світу, творчі здібності.

-формує уявлення про різні види мистецтва та їх характерні особливості.

-збагачує художньо-естетичний досвід дитини.

Головними завданнями дошкільного закладу є:

1. Розвивати самоактивність дитини, як головного чинника становлення суб’єктності у дошкільному віці, шляхом розвитку її самосвідомості та усвідомлення своїх набутих вмінь у спільній з дорослими художньо-естетичній діяльності.

2. Формувати компетентність дитини в мистецькій діяльності:

· розвивати естетичне ставлення до реального світу та світу мистецтва;

· знайомити з творами образотворчого, музичного, театрального, хореографічного, літературного мистецтва;

· вчити передавати художній образ мовою образотворчого, музичного, театрального, літературного, хореографічного мистецтва, проявляти творче уявлення;

· формувати практичні вміння та навички: працювати з різними матеріалами, використовуючи різні техніки, підбирати відповідні засоби реалізації задуму;

· виховувати естетичну чутливість.

3. Розвивати у дітей творчі художньо-естетичні здібності в різних видах діяльності.

4. Забезпечити фізичне і психічне здоров’я дошкільника.

5. Розвивати пізнавальні, естетичні і моральні якості, гнучкість і нешаблонність мислення, формувати загальну культуру дитини.

6. Сприяти створенню умов для поглибленого оволодіння певною справою, розвитку відповідних інтересів, нахилів, здібностей дитини; формуванню позитивної соціальної компетенції, виховувати соціальну відповідальність та позитивну самооцінку.

7. Сприяти емоційному благополуччю дітей – основному показнику їх психічного здоров’я, створити відповідний мікроклімат в дошкільному навчальному закладі.

8. Формувати психологічну готовність дітей до шкільного навчання.

Зміст і напрямки роботи

Реалізацію концепції здійснюємо комплексно через основні традиційні напрямки:

- робота з кадрами;

- робота з батьками;

- робота з дітьми.

Робота з дітьми, звичайно, найбільш поширена і важлива складається із декількох складових. Але плідною вона може бути тільки в тому разі, якщо в ній приймають активну участь дорослі люди з якими дитина спілкується кожного дня, які є для неї прикладом, зразком наслідування. Спільна творчість дітей і дорослих з художньої діяльності, з музики, танців допомагає вирішенню багатьох питань; подолання труднощів в спілкуванні, засвоєння досвіду дорослих, природно та невимушено діяти в різних ситуаціях, сприяння самореалізації кожного і взаємозбагачення всіх. Тому необхідно, щоб і дорослі були творчо спрямовані, компетентні в сфері культури, мистецтва музичного, театрального, літературного, образотворчого. З цією метою передбачені різні форми роботи з вихователями і батьками:

- проведення семінарів - практикумів та методичних об'єднань;

- консультації з питань інтелектуального, творчого, художнього, естетичного розвитку дітей;

- розробка конкретних рекомендацій для батьків здібних, обдарованих дітей, вихователі в і музичних керівників, інших спеціалістів, що працюють з ними;

- організація родинних свят та розваг;

- сумісні конкурсні програми для дітей і дорослих;

Таким чином , спільна діяльність . батьків та педагогів сприятиме досягненню ефективності в роботі з дітьми.

Основою нашої концепції в роботі з дітьми є три лінії:

Музично-театральна, пластично-рухова, художнього мистецтва.

1. Музично-театральна лінія включає:

- основи художньої мови;

- основи театральної гри;

- підготовку вистав та їх постановка;

- музичну грамоту і слухання музики;

- дитячий вокал, хор;

- гру на музичних інструментах;

- знайомство з найкращими зразками різних жанрів фольклору, народ­ного, класичного та сучасного мистецтва.

2. Пластично-рухова лінія включає:

- основи сценічного руху;

- ритміка;

- хореографія.

3. Лінія художнього мистецтва включає:

- надання дітям теоретичних знань з історії мистецтва;

- формування готовності до естетичного сприймання різних видів мистецтва: театрального, музичного, літературного, образотворчого, їх особливостей, призначення, традицій;

- навчати дітей створювати художні образи за допомогою різних видів образотворчої діяльності малювання, ліплення, аплікації, роботи з природним та допоміжним матеріалом, конструктивної діяльності;

- навчати дітей володіти різними технічними прийомами та методами роботи з різним матеріалом, спираючись на знання їх особливостей, характеру, виразності;

- навчати користуватись різними інструментами, матеріалами, додержуючись безпечних прийомів роботи з ними.

Кiлькiсть переглядiв: 1420

Коментарi