ЗВЕРИНАЯ ЛАПЛАНДИЯ. Обсуждение на LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

Куточок живої природи в дошкільному закладі

Виховне значення природи важко переоцінити. Спілкування з природою позитивно впливає на людину, робить її добрішою, будить в ній кращу почуття. Особливо велика роль природи у вихованні дітей.

В дошкільній установі дітей знайомлять з природою, з тими змінами, які відбуваються в ній в різні пори року. На основі набутих знань формуються такі якості, як реалістичне розуміння явищ природи, допитливість, вміння спостерігати, логічно мислити, естетично, з цікавістю та любов’ю відноситись до всього живого. Любов до природи, навички бережного відношення до неї, турбота про живі істоти народжують не тільки інтерес до природи, але й сприяють формуванню в дітей кращих рис характеру, таких, як патріотизм, працелюбність, повагу до праці дорослих, які охороняють та примножують природні багатства.

Познайомити дітей з природою, виховувати любов до неї допоможе куточок природи дошкільного закладу, де утримують кімнатні рослини та деякі тварини.

Жителів куточка природи діти бачать кожного дня, що полегшує роботу вихователя, під його керівництвом діти систематично спостерігають та доглядають за живими організмами. В процесі догляду за ними діти отримують уявлення про багатство рослинного та тваринного світу на землі, про те, як ростуть та розвиваються рослини та тварини, які умови для них слід створювати. Вихователь вчить дітей порівняльному аналізу: порівнюючи тварин, знаходити подібність та відмінність між ними, спільне та різне в рослин, допомагає помічати цікаві особливості зовнішнього вигляду, поведінки тварин. Під час розглядання кімнатних рослин звертає увагу дітей на красу квітів та листя, на те, як рослини, що знаходяться в груповій кімнаті, і добре доглянутий акваріум прикрашають її. Все це сприяє формуванню в дітей почуття прекрасного.

В процесі систематичного догляду за рослинами та тваринами вихователь формує в дітей певні трудові навички, вчить уважно відноситись до мешканців куточка, турбуватися про живі організми, укріплюючи таким чином в дітей інтерес до природи, наполегливість за досягнені результати.

Плануючи роботу він повинен врахувати:Мультяшные герои. Картинки для детей. Обсуждение на LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

  1. Загальні положення про куточок в дошкільному закладі.
  2. Вимоги до куточка природи.
  3. Зміст і організацію роботи дошкільників у куточку живої природи.
  4. Охорону праці дітей.
  5. Додатки:
  • рослини, що рекомендуються для утримання в куточку природи;
  • тварини, що рекомендуються для утримання в куточку природи;
  • зимово-весняні посіви насіння і садіння цибулин в куточку природи.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Куточок живої природи є невід’ємною складовою частиною групових кімнат в дошкільному закладі.

Куточок живої природи створюється для проведення навчальних і практичних занять, передбачених програмою розвитку дитини «Українське дошкілля» (чи інших програм, за якими працює дошкільна установа), здобуття поглиблених знань, формування практичних умінь та навичок, організації дослідницької та природоохоронної роботи дошкільників.

ІІ. ВИМОГИ ДО КУТОЧКА ПРИРОДИ

  1. Відбір рослин та тварин для куточка природи здійснювати відповідно до програми розвитку дитини «Українське дошкілля» (чи інших програм, за якими працює дошкільна установа). Всі мешканці куточка природи повинні бути досить різноманітними та цікавими для спостереження, невибагливими, щоб праця по догляду за ними була доступною дітям дошкільного віку.
  2. В куточку природи слід поміщати в першу чергу рослин та тварин характерних для кліматичного поясу, в якій розміщена установа. Куточки старших дошкільників поповнюються тваринами і рослинами з інших кліматичних зон. У всіх рослин та тварин, розміщених в куточку природи, повинні бути яскраво виражені ознаки груп чи класу (наприклад, риби чи птахи з типовими для цього класу будовою тіла та повадками). Потрібно також враховувати вікові особливості дітей тієї групи, для якої підбирають живі об’єкти: для молодшої і середньої груп – рослини і тварини, найбільш типові за будовою, в старшій групі, крім цього, повинні бути об’єкти, в яких типові ознаки виражені менш яскраво (наприклад, рослини, що мають не тільки зелений колір листя, риби з округлою формою тіла і видавленими плямами і т.д.).
  3. В куточках природи молодшої та середньої групи розміщувати найвибагливіших мешканців, щоб діти були вспромозі доглядати за ними. В куточках природи старших груп можуть бути рослини і тварини, відповідно більш вимогливі до умов життя, їх за кількістю повинно бути значно більше.
  4. Підбираючи кімнатні рослини, слід врахувати такі особливості, якщо вікна виходять на південний бік, доцільно розміщувати світолюбиві рослини, в приміщеннях з вікнами на північ – добре розвиваються тіневиносливі.
  5. Одні мешканці куточка природи постійно знаходяться в групі, їх діти можуть спостерігати на протязі року. Це кімнатні рослини, птахи, риби, ссавці. Вихователь на свій розсуд може внести в куточок і нові рослини, з якими планує познайомити дітей, замінити рибок або птахів між молодшою і середньою групами. Інші об’єкти розміщуються в куточку природи на короткий час – на сезон, а іноді на його частину.
  6. При підборі мешканців куточка слід враховувати також особливості природного оточення дошкільного закладу та вік дітей.
  7. Всі мешканці куточка природи розміщуються в відповідності з їх біологічними особливостями та вимогами до умов в пере стінку, щоб на нього не падало сонячне світло. Не можна зосереджувати різних мешканців в одному місці групової кімнати, дітям важко в таких умовах спостерігати за тваринами, виділяти при необхідності якогось одного мешканця з маси інших. Слід враховувати також естетичні вимоги, різні кімнатні рослини і акваріум з рибками повинні розміщуватись так, щоб прикрашати приміщення групи, робити його привабливим, затишним.
  8. У куточку природи дошкільного закладу забороняється утримувати отруйні рослини і тварини, продукти життєдіяльності яких є алергенами, хворих тварин місцевої фауни (особливо ссавців), які можуть бути носіями небезпечних для людини хвороб.
  9. Для догляду за рослинами та тваринами куточка природи в групі повинен бути інвентар. Для догляду за рослинами – лійки, щіточки, миски, тази, клейонки, ганчірки, палички для зрихлення землі; для догляду за тваринами: тази, ганчірки, щітки.

Весь інвентар повинен знаходитись в куточку чергових, так само слід зберігати клейончасті фартухи, які діти одягають під час роботи. Інвентар для догляду за акваріумом слід розмістити в столі-шафі під ним, де можна зберігати банку з кормом, щільно закриту кришкою. Весь робочий інвентар повинен мати своє місце, лежати на полиці в певному порядку.

Облаштування куточка природи

Облаштування куточка природи в дошкільному закладі спрямоване на ознайомлення дітей з природою та змінами, що відбуваються в ній. Облаштовуючи куточок природи, слід враховувати, що живий куточок поповнюється поступово, щоб діти могли роздивитись внесені об`єкти і спостерігати за ними. Поповнюючи куточки природи необхідно привернути увагу усіх дітей до нових рослин і тварин, назвати їх, роздивитися разом з дітьми, розказати де ростуть, визначити їх місце у куточку природи і розповісти, як за ними слід доглядати.

Використовуються різні засоби фіксації знань:ведення календарів природи і погоди, складання гербаріїв, колекцій, букетів, малювання, ліплення, виготовлення поробок з природного матеріалу, виставки та конкурси природничого змісту.

Потреба ведення календарів природи і погоди зумовлюється своєрідністю пізнання закономірностей сезонних змін дошкільниками. Пора року – досить значний проміжок часу. Відсутність різкої пори між порами року створює у дітей неправильні уявлення про деяку постійність навколишнього середовища. Неправильні уявлення часто бувають пов`язані і з різкими змінами в погоді — раптовими відлигами або похолоданням. Ведення календаря природи розвиває спостережливість, привчає уважно приглядатися до навколишньої природи, встановлювати взаємозв`язки і послідовність явищ, їх причини.

Робота з календарем починається вже з дітьми третього року життя.

Основні вимоги до календарів природи і погоди:

- відповідність віку дітей;

- інформативність(спроможність задовольнити пізнавальну потребу дітей, виходячи з їх вікових особливостей та рівня підготовки);

- привабливість, естетичність;

- практичність у користуванні;

- екологічна спрямованість.

Куточок природи у групі раннього віку

У кожній групі дошкільного закладу має бути свій куточок природи. Підбір та розміщення об`єктів у куточок природи здійснюється відповідно до віку дітей, керуючись чинними програмами та Санітарними нормами і правилами.

Куточок природи груп раннього віку (окрім об`єктів, передбачених програмою), може складатися з зображення дерева(земля, дерево, сонце). То є зв`язок природи Землі та Космосу. Разом з вихователем діти вносять зміни до календаря, то є враження від минулих спостережень: накладають крапельки дощу на дерево, затуляють сонечко хмаринкою, «одягають» дерево у листочки, «наряджають квітами навесні тощо. У куточку природи обов`язково має знаходитися лялька, одягнена по сезону.

Куточок природи у молодшій групі

Ознайомлення з явищами природи розпочинається в молодшому дошкільному віці. Основна форма роботи – систематичні спостереження в повсякденному житті та цільові спостереження. Важливо, щоб з явищами кожного періоду діти знайомились неодноразово. З цією метою вихователь проводить ряд спостережень на початку та в кінці сезону та планує один тиждень щоденних спостережень в розпал сезону. З дітьми даної вікової категорії педагог спостерігає кожне явище окремо (тільки дощову погоду чи тільки листопад). Слова вихователя повинні сприяти формуванню уявлень не лише про явище, як таке, але й про його сезонний характер. При повторному спостереженні за снігопадом педагог має акцентувати увагу на тому, що знову йде сніг, сніг завжди йде взимку. Якщо це стосується осіннього явища, то слід зазначити, що листя пожовтіли на деревах, бо так завжди буває восени.

Для уточнення та закріплення уявлень у куточку природи необхідно мати календар-погоди, який може бути у вигляді календаря-картинки «Яка сьогодні погода».Це листок картону 30×50 см завбільшки, поділений на чотири частини, на які наклеюються малюнки з зображенням відповідного типу погоди для певної пори року. Наприклад, для календаря-картинки «Осінь2 це може бути зображення яскравої, сонячної, вітряної, холодної, дощової, хмарної або без дощу погоди. Посередині картону прикріплюється стрілочка, якою після повернення з прогулянки відмічають, який сьогодні тип погоди.

Інша форма ведення календаря погоди для молодших дошкільників це набір картинок, на яких зображено різний стан погоди у певну пору року, і підставка, на яку вони викладаються після повернення з прогулянки.

У куточку природи обов`язково має знаходитися лялька, одягнена по сезону.

Куточок природи у середній групі

З дітьми середнього дошкільного віку вже можна одночасно спостерігати два-три явища (вітряну та дощову погоду або розпускання листя на кущах і деревах чи їх опадання при пориві вітру). Для календаря погоди в цьому віці може бути посібник, на якому намальовані картинки з зображенням станів погоди з руховою стрілкою посередині. Після повернення з прогулянки та обговорення погоди діти пересовують стрілку на потрібну картинку. Або це може бути набір картинок ( як і в молодшій групі) тільки в більшій кількості зображень погодних умов. Після проведення спостереження діти відшукують відповідну картинку з зображенням погоди і виставляють її. При перемінній погоді в середній групі можна виставляти дві картинки: похмура та дощова погода. Також у куточок природи вміщують дитячі малюнки на тему спостережень. Крім того, в середній групі слід виставляти картинку з зображенням хлопчика та дівчинки, одягнених так же, як були одягнені діти на прогулянці. Це допоможе показати, тепло чи холодно на вулиці. У ті дні, коли спостереження (за будь-якої причини) не проведені, посібники слід прибрати.

Куточок природи у старшій групі


Діти старшого дошкільного віку мають розуміти , що згідно зміни пори року все змінюється. Формування уявлень про пори року в старших дошкільників можливе за допомогою календаря-ширми. У групі вони самостійно та щоденно фіксують день тижня, погоду в календарі за допомогою умовних позначок. Важливо, щоб умовні позначення були прості і зрозумілі дітям. Найпоширенішими є такі позначення:дні тижня – різним кольором (для кожного дня визначити колір; погод а – знаками натуралістичного характеру (вітер – дерево, нахилене в сторону, сніг – графічне зображення сніжинки). Особливу увагу слід приділити позначкам ступеню тепла та холоду: це схематична фігура дитини, вдягненої по-різному: в трусиках, в платті, в пальто чи куртці, в шубі. Дошкільникам такі позначки зрозумілі, так як вони відповідають тому одязі, в якому діти були під час прогулянки. Вихователь лише показує, як треба доповнити малюнок зображенням птахів, комах, яких бачили підчас прогулянки. Техніка виконання малюнка повинна бути завжди однаковою (олівцем, фарбою чи фломастером). У кінці місяця стан погоди порівнюють, рахують, скільки було ясних, похмурих, дощових та вітряних днів, і роблять відповідні висновки про погоду. Доречним буде обговорення з дітьми результатів тижневих спостережень за природою за допомогою запитань:

  • Якими позначками ми помічали погоду, дні тижня?
  • Якою була погода на минулому тижні в понеділок? Як це видно по календарю?
  • Якими стали рослини на майданчику?
  • А як це видно по календарю? Чому змінюються рослини?
  • Які птахи, комахи були на майданчику? Птахи, яких ми бачили: зимуючі чи перелітні ?

Дуже важливо, щоб при всіх наступних спостереженнях у календарі знайшли відображення ті природні об`єкти, що і першого разу.

ІІІ. ЗМІСТ І ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ДОШКІЛЬНИКІВ В КУТОЧКУ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

  1. Основним напрямом діяльності дітей у куточку живої природи є проведення систематичних спостережень за ростом і розвитком тварин і рослин, проведення різноманітних дослідів згідно з навчально-виховними програмами (плануванням) та організації дослідницької діяльності дошкільнят.
  2. Навчально-виховна та пошуково-дослідницька робота в куточку живої природи здійснюється відповідно плану, що складається на основі програми розвитку дитини «Українське дошкілля» (чи інших програм).
  3. Вихователь відповідає за стан та умови утримання, зберігання рослин і тварин, організацією навчально-виховної роботи з дітьми в куточку природи, відповідає за створення і підтримання умов в куточку природи, які відповідають правилам техніки безпеки та санітарно-гігієнічним вимогам.
  4. Вихователь проводячи такі форми роботи в куточку природи як: заняття, спостереження, дидактичні ігри, доручення, чергування, праця, повинен забезпечити дотримання дітьми правил техніки безпеки і санітарно-гігієнічного режиму, а також безпечну експлуатацію і зберігання обладнання, інвентаря та об’єктів рослинного і тваринного світу, що утримують в куточку природи.
  5. Під час навчально-виховного та пошукового досліду роботи чи догляду за рослинами і тваринами куточка живої природи слід забезпечувати раціональний режим праці та відпочинку дітей.
  6. Для закріплення знань дітей про сезонні зміни в природі в куточках природи всіх вікових груп, слід вести спеціальні календарі. В молодших та середніх групах прості, де розміщуються нескладні ілюстрації, які відображають те, що в даний період відбувається в природі, малюнки дітей і т.д. В старшій групі дещо складніше. В них діти відмічають значками погоду сьогоднішнього дня, малюнки дітей, що відображають стан природи в даний момент, ілюстрації, які відображають те, що характерно для даної кліматичної зони і т.д.

ІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ДІТЕЙ

  1. Згідно з правилами внутрішнього розпорядку, що діють у дошкільних закладах, з дітьми, які залучаються до проведення дослідницької роботи по догляду за рослинами та тваринами в куточку природи, проводяться відповідні бесіди та заняття.
  2. Інструкція з техніки безпеки розробляється вихователями та методистом і затверджується завідувачем дошкільної установи. Діти можуть бути допущені до роботи в куточок природи лише після проведення вихователем бесіди чи занять, що дали дітям знання з правил техніки безпеки.
  3. Навчально-дослідницьку роботу та догляд за рослинами і тваринами діти здійснюють лише в присутності дорослого.
  4. Вихователь, який здійснює керівництво роботою дітей в куточку природи, несе повну відповідальність за дотриманням трудового законодавства, правил, норм, інструкцій з техніки безпеки та охорони праці.

КІМНАТНІ РОСЛИНИ,

рекомендовані для вирощування в куточку природи

Молодша група

Середня група

Старша група

Китайський розан

Фікус

Амазонська лілія

Бегонія Рекс

Бальзамін

Бегонія (вічно квітуча, клиноподібна)

Традесканція

Пеларгонія

Клівія

Колеус

Амариліс

Аспарагус

Калла

Фуксія

Цінерус, аспідістра

Хлорофітум

Герань запашна

Просмотр темы - Фоны, клипарт, рамочки - Родителям о детях: беременность и роды, уход за малышом, здоровое питание, раннее развиТВАРИНИ,

рекомендовані для догляду в куточку природи

Молодша група

Середня група

Старша група

Риби:

  • акваріумні
  • карась
  • золота рибка

Птахи:

- канарейка

Риби:

  • різновиди золотої рибки (крім вуалехвіста і телескопа)

Птахи:

  • - канарейка

Ссавці:

  • - кролик
  • - морська свинка

Риби:

  • різновиди золотої рибки – вуалехвіст, телескоп, монетка та інш.

Птахи:

  • - канарейка
  • - хвилясті папуги

Ссавці:

  • - кролик
  • - морська свинка
  • - хом’як

Цветочные уголки - клипарт на прозрачном фоне Flower corners " Портал графики и дизайна: векторный и растровый клипарт, уроки, фЗимово-весняні посіви та садіння

в куточку природи

Вид і час роботи

Які рослини садять

Вікова група

Форма організації праці

Висівання насіння (зима)

Насіння вівса

ІІ мол.гр., сер.гр., стар.гр.

Заняття, доручення, чергування

Садіння цибулі (зима)

Цибуля ріпчата

ІІ мол.гр., сер.гр., стар.гр.

Заняття, доручення, чергування

Створення городу на вікні (лютий)

Коренеплоди

Цибулини

Насіння салату, гороху

Старша група

заняття

Посів квіткового насіння для вирощування розсади (квітень)

Садові (турецькі)

Боби настурції

Запашний горошок

Чорнобривці

Цинія, космея, айстри, петунія, тютюн запашний

ІІ мол.гр.

середня група

старша група

Заняття

Заняття

Заняття

Посів овочевого насіння для вирощування розсади (квітень)

Помідори, огірки, капуста

старша група

Заняття

Животные в лесу Векторный клипарт CLIPARTO

Кiлькiсть переглядiв: 31530

Коментарi

  • AncicCak

    2017-05-31 23:38:35

    Ух ты Вот за это благодарчик[url=http://agrolinepro.ru/montazh-i-remont-promyshlennogo-oborudovaniya]![/url]...