Тема: Їм будувати майбутнє України.

ТОК-ШОУ «Я маю не тільки права, а й обов’язки».

Мета: сприяти формуванню правової позиції педагогів, зростанню педагогічної культури батьків щодо проблем захисту прав дітей, бажанню активно діяти задля реалізації їхніх прав засобами впровадження інтерактивних форм навчання.

Програмові завдання: продовжити знайомити дітей зі своїми правами та обов’язками. Формувати уявлення про право кожної людини на життя, сенсом якого є творити добро; уточнювати знання про турботу та повагу, її прояви та значення у житті людини. Вчити зіставляти добрі та погані вчинки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки. Розвивати почуття власної гідності, самоповаги, любов до своїх близьких, вміння співпереживати, бажання допомогти. Виховувати компетентність дітей у набутті соціального досвіду, позитивні почуття одне до одного.

Матеріал: ілюстровані картинки з правами дітей, піктограми на позначення прав, схеми-малюнки, різнокольорові паперові квіти, пазли червоного кольору для викладання моделі «серця», ілюстрації казок, атрибути сонця з промінчиками, персонажі лялькового театру, виставка дидактичних ігор, посібників, плакатів, малюнків щодо правового виховання.

Попередня робота: ознайомлення з правами та обов’язками дитини, підбір та опрацювання казок, ілюстрацій до них, перегляд та аналіз мультфільмів, в яких порушено різні права героїв, бесіди про них, вивчення віршів, прислів’їв, приказок на морально-правову тематику, проведення дидактичних ігор, різних видів трудової діяльності , рольове програвання бажаної ситуації.

В ток-шоу приймають участь спеціаліст Центру соціальної служби сім’ї і дітей, психолог, вихователі, батьки, діти.

Ведуча: У часи розбудови нашої державності з особливою У сучасного людства є тяжкий гріх – нещасні діти. Про них багато пишуть, говорять, багато хто хоче їм допомогти. Мільйони маленьких землян живуть в умовах цілковитої бідності, не мають змоги відвідувати школу. Дітей, від яких відмовилися батьки, використовують в сексіндустрії, їх примушують тяжко працювати, поводяться з ними не гуманно, знущаються над ними.

До Вашої уваги пропоную переглянути відео – ролик

« Так не повинно бути …»

Ведуча: Шановні гості, колеги, батьки! Права дитини в Україні реалізуються в умовах економічних та соціальних суперечностей і нестабільності, що негативно позначається на розв’язанні проблем захисту дітей. З огляду на це, постала гостра потреба у реалізації єдиної державної політики щодо поліпшення становища дітей, їхньої освіти та соціалізації в суспільстві з використанням міжнародного досвіду розв’язання проблем захисту дітей .

- Що зроблено світовою громадськістю для захисту прав дитини?

- Чи достатньо знаємо ми, дорослі - батьки, педагоги, про світовий досвід в цій сфері?

-Чи завжди відповідально ставимося до життєво важливих потреб маленької людини?

-Чи дбаємо про те, щоб жодне з її прав не було порушено?

Запрошую до розмови провідного спеціаліста Центру соціальної служби дітей нашого району Романову Олену Павлівну.

(Мультимедійна презентація нормативно-правового забезпечення з питань захисту дитинства).

Ведуча: Державна політика щодо дітей значною мірою реалізується в освітній галузі. Саме в освіті зосереджено найбільший потенціал для становлення особистості, а тому насамперед від освітян залежить, яким буде наше суспільство сьогодні і завтра.

Шановні колеги! Ми почули, що є певні документи, які регламентують права та обов’язки громадян , допомагають формувати уявлення про їх права та обов’язки, елементарну правову та соціальну компетентність. за виконання вимог Конвенції про права дитини. Пропоную їх пригадати.

Ведуча: Сьогодні педагог – основна особа, яка проводить просвітницьку, діагностичну та корекційну роботу з дітьми, використовуючи сучасні методи виховання досягає неабиякі результати в роботі. Давайте їх розглянемо:

Форми і методи правового виховання

- Традиційні, комплексні та інтегровані заняття;
- Моделювання та проектування;
- Трудова діяльність і різні види ігор;
- Вирішення проблемних завдань та ситуацій;
- Спостереження та екскурсії;
- Театралізована діяльність;
- Тренінги;
- Виставки;
- Читання художніх творів та бесіди за ними;
- Рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях;
- Вправи (в тому числі на самопізнання);
- Використання «ситуацій успіху»;
- Алгоритми;
- Етюди психогімнастики ;
- Образотворча діяльність;
- Обміркування та програвання заданих ситуацій;
- Кросворди та ребуси (розгадування);
- Анкетування та діагностика;
- Дні відчинених дверей;
- Перегляд та аналіз фрагментів мультиплікаційних фільмів з наступним моделюванням нових версій;
- Дискусії;
- «Піраміда запитань».

Ведуча: Доведіть місце педагога у правовому вихованні.

Запрошуємо до розмови вихователів (виступи з досвіду роботи).

Ведуча: Послухаємо коментар експерта - психолога Котову Л.І.

Коментар психолога: У роботі з правового виховання дошкільників варто зважати на морально-психологічні особливості дітей. У дошкільному віці діти дуже вразливі, емоційні. У зв’язку з цим виховна робота з ними базується на використанні моральних установок, переваг чуттєвого сприймання дитиною життєвих стосунків. На прикладах конкретних ситуацій, різних ігор важливо дохідливо пояснювати дітям категорії добра, зла, жорстокості, справедливості, заздрощів, любові.

Ведуча: Родина! Сім’я! Це найрідніші на світі люди, які одне одного шанують, люблять. І найголовніші члени кожної родини – їхні дітки. В них ми бачимо наше майбутнє.

Пам’ятаймо чудові слова:

Якщо хочеш мати гарну старість – виховуй дітей!

Шановні батьки, ви погоджуєтесь з цими мудрими словами ?

Проведемо літературно-правовий дайджест

Літературно-правовий дайджест (мудрі думки про правове виховання)

Сім’я – це сім «Я».

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Матері ні купити ні заслужити.

Яка сім’я, такий і я.

Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.

Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки, такі його діточки.

Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

Добре тому, хто має батька, бо в батька – найтепліша хатка.

На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.

Болить у дитини пальчик, а в матері серце.

Живо там жити, де вміють дружити.

Бабусине слівце – плідне деревце.

Любов матері і на відстані гріє.

Без сім’ї нема щастя на землі.

Ведуча: Настав час запросити до розмови вихователя старшої групи нашого дошкільного закладу Гриненко Л.В.

Вихователь:

Нашу зустріч пропоную розпочати з гри у м’яча. Так, так! Ми з дітьми часто граємо у цю гру. Я по черзі кидаю Вам м’яч, а Ви повертаєте його мені зі своєю відповіддю.

А запитання сьогодні одне для всіх:

Якою Ви хочете бачити свою дитину ?

Відповіді батьків: щасливою, здоровою, успішною, неординарною, креативною, удачливою, творчою, потрібною людям.

Ведуча: Щоб наші діти виросли саме такими, на сторожі їх прав та інтересів знаходиться Конвенція ООН із захисту прав дитини. Ми – не просто дорослі – ми старші друзі дітей, друзі, яких хвилює їхнє майбутнє, їхня доля. І нам не байдуже, якими вони будуть. І, звичайно, ми за жодних обставин не бажаємо розлучитися з ними надовго.

Під музику до зали вбігають діти, утворюють коло і виконують «Танок дружби». По закінченні говорять слова:

- Ми любимо Землю і Сонце

і хочемо бути щасливими !

Вихователь: Добрий день, мої малята!

Дуже рада вас вітати!

Наберем в долоні сміху,

кинем всім гостям на втіху!

Звертає увагу на оформлення зали:

Подивіться, діти, яка гарна квітка!

Діти: На ній відображенні наші права.

Вихователь: Так, діти, давайте дізнаємося, які ж це права (діти читають):

- право на життя;

-право на ім’я;

- право на харчування;

- право на відпочинок;

- право на захист;

- право на громадянство;

- право на навчання тощо.

Дидактична гра з піктограмами Я і мої права.

Вихователь: Лише з’явиться на світ дитина

й зроста поволі, мов трава,

у неї, знати всім потрібно,

є неабиякі права.

Діти:

- Вона вже має право жити,

- і розвиватись, і дружити,

- мати добрий дім просторий,

- і затишок побутовий,

- лікарську мати допомогу,

- і відпочити мати змогу.

- Бути веселим і добре навчатися,

- з батьками своїми не сперечатися,

- любим бути і любити,

- не одному в світі жити!

Вихователь: Ти, малюк, сміливіше зростай,

і дорогу свою обирай.

Твої права законами оберігаються,

що одним словом – Конвенцією називаються.

Так, діти, Конвенцією називається документ, угода, що визначає права чи обов’язки держави. Ваші права , малята, захищає наша держава Україна, бо ви є її громадянами.

Вихователь: Ви вірно сказали, що кожна дитина має право на сім’ю.

Ви всі живете в родинах, де вас люблять.

Пригадайте, як лагідно, пестливо вас називають удома,

зобразіть за допомогою знаків, малюнків ці пестливі слова.

(Діти викладають на магнітній дошці сонечко, квіточку, ягідку, зайчика, ластівку, голубоньку тощо).

Вихователь: діти, подивіться яка отрималась тепла, мов веселка, яскрава картина. Вас в сім’ях всі дуже люблять, називають ніжними словами. Я думаю, що вам дуже приємно відчувати тепло мами, тата, бабусі та всіх ваших рідних. Я впевнена, що ви також з любов’ю відноситеся до своєї родини.

Вихователь: які ви знаєте казочки, в яких порушено права героїв? Пропоную підібрати ілюстрації до них.

Дидактична гра «Пригадай і розкажи».

Вихователь: діти, ви любите мультфільми? Запрошую вас до перегляду окремих уривків добре знайомих казок і даю вам завдання здогадатися: чому вони повчають.

Слайд- шоу «Впізнай казку».

Діти розповідають про те, що кожна дитина має право на життя, турботу, любов батьків, дітей не можна розлучати з рідними.

Вихователь: Чи вгадаєте цю казку,

подивіться її, будь ласка!

Драматизація казки «Коза Дереза».

Вихователь: в казках, діти трапляються різні ситуації, порушуються різні права, але добро завжди перемагає. Тож давайте і в житті будемо робити добро іншим людям, зберігати свої права та не ображати близьких, а піклуватись про них.

Діти, кожен з вас крім прав має певні обов’язки.

А у вас є такі обов’язки?

Діти розповідають про свої обов’язки в родині.

Вірші:

“Сама в хаті” (А. М’ястківський)

“Помічниця” (О.Стрілець)

Вихователь: діти, дарую вам квіти добрих справ, складіть їхні пелюстки до центру квітки і пустіть на воду.

Дидактична гра “Наші добрі справи” (з паперовими квітами).

(Пускають квіти на воду).

Вихователь: Від ваших добрих справ навіть квіти розкрилися .

Діти, наша група – це велика дружня родина, в якій ми намагаємося любити, поважати один одного, дарувати радість. Я вам приготувала сюрприз і зараз його подарую. (На екрані з’являється фото групи дітей).

Пісня : «Давайте в дружбі жити». Музика Н.Шустерука (діти виходять із зали).

Ведуча: Мудрі люди кажуть:

«Спочатку батьківські очі дивляться на нас з любов’ю,

Потім – з гордістю, далі – з надією.»

Бліц - опитування для батьків:

- Що для вас означає поняття «Батьківська любов?»

- Які прояви батьківської любові притаманні вашій родині?

- Які обов’язки у вашій родині виконує дитина?

- Як ви відноситесь до так званої «сліпої» любові батьків до дитини.

- Чи завжди ви любите свою дитину вимогливою любов’ю?

- А якою буває, на вашу думку, любов? (Лагідна, довірлива, взаємна, турботлива, приємна, ніжна, сердечна, щира, безкорислива, співчутлива.)

Кожен з учасників зустрічі отримує пазли червоного кольору, на якому зазначено, якою любов’ю він оточує свою дитину.

Ігрова вправа Серце великої любові

(З даних пазлів на дошці складають «серце»).

Ведуча: Сподіваюся, ваше батьківське серце має достатньо причин любити своїх дітей, пишатися ними. Нехай у ваших родинах панують злагода, мир і любов.

«Батьківська любов» - поняття дуже складне і в той же час – просте. Не завжди ми, батьки, керуємося любов’ю вимогливою, тому необхідно кожну мить пам’ятати: не зашкодь дитині своєю любов’ю.

Кiлькiсть переглядiв: 1006

Коментарi